tiistai 29. huhtikuuta 2014

Excelin liittäminen pilvipalveluihin

Haa! Nixcel herää horroksestaan ja kertoo seuraavaksi vinkin jonka paras testaushetki on vappuaatonyönä. Eikun...

Microsoft on integroinut Excel 2013 sekä muihin Office tuotteisiin omat pilvipalvelunsa, OneDriven ja Office 365 SharePointin. Niiden lisääminen on helppoa, nopeaa ja suoraviivaista.

Muiden pilvipalveluiden lisäämistä Microsoft ei sattuneesta syystä tue. Monet kuitenkin käyttävät Dropboxia, Google Docsia, Boxia, Younitedia ja mitä näitä nyt on. Tai kuten minä, ovat sekakäyttäjiä ja käyttävät kaikkia sujuvasti sikinsokin.


Näiden kolmansien osapuolten kanssa normikäyttäjä joutuu hakemaan erikseen synkronointikansiot kun avaa tai tallentaa tiedostoja koneelleen. Ne kansiot voi tietenkin kiinnittää pinnillä usein käytettyihin kansioihin. Mutta olisihan se siistiä jos se toimisi ihan oikeasti integroituina.

No toimiihan se. Se vain vaatii pientä näpräystä. Nimittäin windows rekisterin muokkaamista.

Tässä vaiheessa VAROITUS!
Rekisterin muokkaaminen saattaa saada koneesi pahasti sekaisin! Kokeilet omalla vastuullasi, joten jos et ole aivan varma mitä olet tekemässä, niin suosittelen olla kokeilematta.

Jos kuitenkin päätät kokeilla, tästä linkistä saat yhdet (englanninkieliset) ohjeet miten toimia. Itse en ole kokeillut näitä ohjeita vielä, joten vielä kerran: Kokeilet omalla vastuullasi. Vastaavia ohjeita on kuitenkin netti pullollaan, joten ainakin oikean suuntaiset nuo ovat.

Kovaa ajoa! Nyt myös pilvessä. Suorastaan vappupöllyssä. :-)

Edit: Jos joku gurulukija huomaa linkatuissa reksiterinmuokkausohjeissa jotain ongelmia, kuulen niistä mielelläni lisää. Laitetaan korjattu versio sitten ilmoille jos tarve vaatii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti